GRĂDINITA PP SI PN CĂSUŢA ŞTRUMFILOR
Cod Sirues 4061209495
Adresa: STR JARULUI NR 3 SECTOR 6
Tel / Fax 0733 194 605 e-mail : gradinitacasutastrumfilor@gmail.com
Nr.296/21.07/2023
Dezbătut în Consiliul Profesoral din 06.09.2023 şi
Aprobat prin hotărâre în Consiliul de Administraţie din 06.09.2023
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCŢIONARE AL GRĂDINIȚEI CU PROGRAM NORMAL SI PRELUNGIT CĂSUŢA ŞTRUMFILOR
2023
TITLUL I DISPOZITII GENERALE
CAPITOLUL I
Cadrul de reglementare
Art. 1. (1) Prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare a Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor a fost elaborat în temeiul: Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, OMEC nr. 5447/31.08.2020 , Legii nr.87/2006 pentru aprobarea OUG 75/ 2005 privind asigurarea calităţii în educaţie, Codului Muncii – Legii nr.53/ 2003 cu completările și modificările ulterioare, Ordinului MECTS nr. 5550/ 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Etică din învăţământul preuniversitar, Ordinul nr. 4831/ 2018 privind aprobarea Codului-cadru de etica al personalului didactic din invatamantul preuniversitar, Legea nr. 272/ 2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, cu modificarile și completarile ulterioare, OMENCS nr. 6134/ 2016 privind interzicerea segregarii scolare in unitatile de invatamant preuniversitar, O.M.F.P. nr. 600/ 2018; Curriculumul pentru educația timpurie, aprobat prin O.M. nr. 4694/ 02.08.2019; Ordinul MECTS nr. 3851/ 2010 privind aprobarea Reperelor fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
(2) Dispoziţiile prezentului regulament vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, Convenţia cu Privire la Drepturile Prescolarului, Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, Carta Socială Europeană şi Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene, cu Carta Limbilor Minoritare și Regionale, precum şi cu prevederile Constituţiei României.
Art. 2. În România, învăţământul preșcolar face parte din sistemul naţional de învăţământ şi este integrat în structura învăţământului preuniversitar, fiind coordonat de Ministerul Educatiei.
Art. 3. Cadrele didactice au obligația de a prezenta anual copiilor și părinților ROF la începutul anului școlar. Respectarea prevederilor ROF este obligatorie, nerespectarea lui constituind abatere și se sancționează conform prevederilor legale.
Art. 4. (1) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ se elaborează de către un colectiv de lucru, coordonat de un cadru didactic. Din colectivul de lucru, numit prin hotărârea consiliului de administraţie, fac parte şi reprezentanţi ai fundației si ai părinţilor, desemnaţi de către consiliul reprezentativ al părinţilor/ asociaţia părinţilor,
(2) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ, precum şi modificările ulterioare ale acestuia se supun spre dezbatere în consiliul reprezentativ al părinţilor şi în consiliul profesoral, la care participă cu drept de vot şi personalul didactic auxiliar şi nedidactic.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ, precum şi modificările ulterioare ale acestuia se aprobă, prin hotărâre, de către consiliul de administraţie.
(4) După aprobare, regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ se înregistrează la secretariatul unităţii. Pentru aducerea la cunoştinţa personalului unităţii deînvăţământ, a părinţilor şi a copiilor, regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ se afişează pe site-ul unităţii de învăţământ www.gradinitacasutastrumfior.ro
(5) Educatoarele/ Institutorii/ Profesorii pentru învăţământul preşcolar au obligaţia de a prezenta la începutul fiecărui an şcolar părinţilor regulamentul de organizare şi funcţionare al unității de învățământ.
(6) Prezentul Regulament poate fi revizuit anual, în termen de cel puțin 45 de zile de la începutul anului școlar sau ori de câte ori este nevoie, conform procedurii privind adoptarea lui inițială. (7) Respectarea prevederilor Regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar de către personalul didactic, didactic auxiliar, nedidactic și copii, este obligatorie. Nerespectarea Regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar constituie abatere și se sancționează conform prevederilor legale.
CAPITOLUL II
Principii de organizare
Unitatea de învățământ particular, Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor , sector 6, este persoana juridică de drept privat și de interes public și face parte din rețeaua națională de învățământ: autorizata prin O.M. nr. 4982 din 23.08.2021.
Conducerea Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor își fundamentează deciziile pe dialog și consultare, promovând participarea părinților la viața gradinitei, respectând dreptul la opinie al prescolarului și asigurând transparența deciziilor și a rezultatelor, printr-o comunicare periodică, adecvata a acestora, în conformitate cu legislația în vigoare.
Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor se organizează şi funcţionează independent de orice ingerinţe ideologice, politice sau religioase, în incinta acestora fiind interzise crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de natură politică şi prozelitism religios, precum şi orice formă de activitate care încalcă normele de conduită morală şi convieţuire socială, care pun în pericol sănătatea, integritatea fizică sau psihică a copiilor sau a personalului din unitate.
Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor aplica masurile impuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulaţie a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor – RGPD) si de Directiva (UE) 2016/680 referitoare la protectia datelor personale in cadrul activitatilor specifice desfasurate de autoritatile de aplicare a legii.
(1)Dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii prescolarului, în funcţie de ritmul propriu şi de trebuinţele sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia;
(2) Dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi prescolari, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi. Încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor şi experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;
(3) Descoperirea, de către fiecare prescolar, a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
(4)Sprijinirea prescolarului în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare acestuia în orientarea școlară și profesională și în continuarea învățării pe tot parcursul vieţii.
În toată activitatea desfăşurată în Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor se respectă dreptul prescolarului la joc ca formă de activitate, metodă, procedeu şi mijloc de realizare a demersurilor educaţionale.
Conducerea unitatii de învățământ își fundamentează deciziile pe dialog și consultare, promovând participarea părinților la viața gradinitei, respectând dreptul la opinie al preşcolarului și asigurând transparența deciziilor și a rezultatelor, printr-o comunicare periodică, adecvată a acestora, în conformitate cu Legea Educației Naționale nr. 1/ 2011, cu modificările și completările ulterioare.
TITLUL II ORGANIZAREA GRĂDINIȚEI
CAPITOLUL I
Organizarea Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
(1) Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor, unitate autorizata de învățământ particular, cu nivel de învățământ preșcolar (program normal şi prelungit), face parte din rețeaua școlară a Municipiului Bucuresti, care se constituie în conformitate cu prevederile legale.
(2) Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor ca unitate de învăţământ cu personalitate juridică are conducere, personal şi buget propriu, dispune de autonomie instituţională şi decizională conform legislaţiei în vigoare.
Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor este o unitate de învățământ particular, cu nivel de învățământ preșcolar, care asigură educaţia şi pregătirea corespunzătoare a preşcolarilor pentru şcoală și viaţa socială.
Educația timpurie (0 – 6 ani) este formată din nivelul preșcolar (3 – 6 ani), care cuprinde grupa mică, grupa mijlocie și grupa mare.
Spațiile în care își desfășoară activitatea grupele de preșcolari în cadrul unității noastre de învățământ respectă întrutotul prevederile în vigoare referitoare la spaţiul aferent sălilor de grupă și spațiile destinate jocurilor şi activităţilor în aer liber, la mobilierul şi instalaţiile necesare asigurării condiţiilor de funcţionare, igienico-sanitare şi de securitate pentru viaţa şi sănătatea prescolarilor, privind materialele de predare-invatare de educatie si al Normativului de dotare minimala elaborat de ME.
CAPITOLUL II
Organizarea programului școlar
(1) Anul școlar începe la 11 septembrie și se încheie la 31 august din anul calendaristic următor. Structura anului școlar se stabilește prin ordin ME; În situaţii speciale şi pe o perioadă determinată, durata programului cu preşcolarii poate fi modificată sau suspendată la propunerea bine fundamentată a Directorului, prin hotărârea Consiliului de Administraţie. În cazul modificării structurii anului școlar se va lua și aprobarea ISMB.
(2) La solicitarea părinților, cu aprobarea Consiliului de Administrație, în perioada vacanțelor școlare, gradinita poate organiza activități educative cu preşcolarii.
(3) In situatii obiective, cum ar fi epidemii, intemperii, calamitati naturale, alte situatii exceptionale, cursurile fata in fata pot fi suspendate pe o perioada determinată, potrivit reglementarilor aplicabile.
(4) Suspendarea cursurilor se poate face, după caz:
(5) Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei şcolare prin modalități alternative stabilite de consiliul de administrație al unității de învățământ.
(6) În situaţii excepţionale, ministrul educaţiei și cercetării poate emite instrucțiuni și cu alte măsuri specifice în vederea continuării procesului educaţional.
(7) Reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a preșcolarilor în unitățile de învățământ preuniversitar se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(8) În situaţii excepţionale, inclusiv pe perioada declarării stării de urgență/ alertă, Ministerul Educaţiei elaborează și aprobă, prin ordin al ministrului, metodologia – cadru de organizare și desfășurare a activităților prin intermediul tehnologiei și al internetului.
(9) La solicitarea părinților, cu aprobarea Consiliului de Administrație, în perioada desfășurării cursurilor școlare, se pot organiza activități educative extracurriculare cu preșcolarii (tabere, excursii, vizite);
(10) Convinşi fiind de importanţa educaţiei non-formale în consolidarea achiziţiilor realizate în activitatile de la grupa, creând contextul potrivit pentru a pune în practică cunoştinţele acumulate, Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor îşi propune organizarea unor excursii/ vizite, cel puţin o dată pe lună. Programul acestora vă fi integrat în calendarul de evenimente de la nivelul gradinitei.
(11) Programul pentru preşcolari se desfăşoară după cum urmează: grupele cu program normal: de la 8:00 la 13:00 şi pentru programul prelungit, de la ora 8:00 la ora 16:00, respectiv 18:00.
(12) La nivel preşcolar, durata activităţilor este:
grupa mică – 10 -15 min,
grupa mijlocie – 20 min,
grupa mare – 30 min
CAPITOLUL III
Formațiunile de studiu
(1)Formațiunile de studiu și efectivele acestora în Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor se constituie, la propunerea Directorului, între limite minime și limite maxime, conform Hotărârii Consiliului de Administrație. Formaţiunile de studiu din unitatea noastră au un număr maxim de 15 – 20 preşcolari/ grupă .
(2)În situaţii excepţionale, pe baza unei justificări corespunzătoare din partea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, unitatea de învăţământ poate organiza formaţiuni de studiu sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
(3)În situaţia în care în timpul programului instructiv-educativ se organizează activităţi în afara instituţiei de învăţământ, se vor respecta legislatia in vigoare si procedurile interne.
(4)În activităţile cu prescolarii se respectă Planul de învăţământ prevăzut de Curriculum pentru învăţământul prescolar, Metodologia de aplicare a acestuia si standardele educaționale prevăzute de lege.
(5)Întreaga activitate din Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor se va desfasura în conformitate cu Contractul Educațional încheiat între părinte/ tutore legal și grădiniță, taxele și anexele la contract pot suferi modificari în timpul și pe parcursul anului școlar la inițiativa părților interesate, cu avizul Consiliului de Administrație.
(6) Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor are criterii proprii de distribuire a preșcolarilor pe grupe: numărul de preșcolari din grupă, echilibrul pe sexe în cadrul colectivului, particularitățile psihoeducaționale observate în etapa de evaluare sau pe parcursul școlarizării, continuitatea în colectivul de copii, dinamica grupului de preșcolari, relațiile de rudenie/prietenie dintre copii.
(7) Componența grupelor este stabilită de comisia de înscriere a grădiniței și prioritare sunt criteriile pe care grădinița le stabilește, neputându-se respecta întotdeauna opțiunile părinților sau copiilor.
(8) Profesorii sunt repartizați unei grupe de regulă pentru întregul ciclu de învățământ, dar grădinița poate decide schimbarea unor profesori pe baza criteriilor interne.
TITLUL III MANAGEMENTUL UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
(1) Managementul ) Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor este asigurat de către Consiliul de Administrație și Director, în conformitate cu prevederile legale.
(2) ) Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor acționează în comun, alături de Consiliul profesoral, personalul didactic auxiliar si nedidactic, Comitetul de părinţi și autorităţile administraţiei publice locale, în activitatea pe care o desfășoară.
CAPITOLUL II
Consiliul de Administrație
(1) Consiliul de administraţie este organ de conducere al ) Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor.
(2) Consiliul de Administraţie îşi desfăşoară activitatea conform dispoziţiilor Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a Consiliului de administraţie, stabilită prin O.M. Nr. 6223 din 04 septembrie 2023.
(3) Conducerea consiliului de administraţie este asigurată de presedintele Fundatiei CASUTA STRUMFILOR.
(4) Directorul unității de învățământ face parte din Consiliul de Administrație
(5) Personalul didactic din componenţa Consiliului de Administraţie este ales de Consiliul Profesoral la propunerea Directorului sau a celorlalţi membri ai acestuia, dintre cadrele didactice care au calităţi manageriale şi performanţe profesionale deosebite.
(6) Cadrele didactice care au copii în unitatea de învățământ nu pot fi desemnate ca membri reprezentanți ai părinților în consiliul de administrație al unității de învățământ, cu excepția situației în care consiliul reprezentativ al părinților și asociația de părinți, acolo unde există, nu pot desemna alți reprezentanți.
(7) În situații obiective, cum ar fi calamități, intemperii, epidemii, pandemii, alte situații excepționale, ședințele consiliului de administrație se pot desfășura on-line, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem de videoconferință.
(8) Consiliul de Administrație aproba prin hotarare/ decizie scenariile propuse de Grupul Local de Inițiativă ca urmare a situatiei epidemiologice a comunitatii, tinand cont de legislatia in vigoare.
(9) Consiliul de Administrație aproba platformele folosite în cadrul instituției pentru activitatea online.
(10) Consiliul de Administrație aprobă Planul de masuri pentru implementarea si monitorizarea actiunilor de protectie specifice situatiei epidemiologice a comunitatii Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor.
Modul de funcționare al Consiliului de administrație al Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
(1)Structura și atribuțiile acestuia sunt prevăzute în procedura de lucru a Consiliului de administrație, care devine parte integrantă a prezentului regulament.
(2)Pe parcursul exercitării mandatului, membrii consiliului de administraţie nu pot avea funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, judeţean sau naţional.
(3)Ședințele Consiliului de administrație au loc lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea Directorului sau a 2/ 3 din membri. În funcție de ordinea de zi, adoptarea deciziilor de către consiliul de administrație se face prin majoritate simplă sau calificată, prin votul deschis sau secret, al majorității celor prezenți, conform legii.
CAPITOLUL III
Directorul
(1) Directorul exercită conducerea executivă a unității de învățământ, în conformitate cu legislația privind învățământul în vigoare, cu hotărârile Consiliului de administrație al unității de învățământ, precum și cu prevederile prezentului regulament.
(2) Funcția de Director în unitatea de învățământ se ocupă prin concurs/ interviu cu acordul Consiliului de Administrație al unității și este numit de persoana juridică fondatoare.
(3) Ocuparea funcţiei de Director se face conform prevederilor legislaţiei în vigoare, Legea educaţiei nr. 1/2011. Directorul exercită conducerea executivă a unităţii cu personalitate juridică şi reprezintă unitatea de învăţământ în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevăzute de lege:
(1) Funcția de director în unitățile de învățământ particular se ocupă, conform Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de Director şi Director adjunct nr. 3969/30.05.2017.
(2) Candidaţii pentru funcţia de Director trebuie să fie cadre didactice titulare, grad didactic definitiv si minimum 5 ani vechime la catedra.
(3) Directorul unităţii de învăţământ particular poate fi eliberat din funcţie, la propunerea consiliului de administraţie, cu votul a 2/ 3 din membrii săi, prin decizia persoanei juridice fondatoare.
Atribuţiile Directorului sunt cele prevăzute în Legea educaţiei naţionale nr. 1/ 2011 şi în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar nr. 6223/04.09.2023
(1) În exercitarea atribuţiilor şi responsabilităţilor sale, Directorul emite decizii, cu caracter normativ sau individual, note de serviciu cu caracter obligatoriu, în limitele legalităţii;
(2) modifică fişa postului, în funcţie de strategia de dezvoltare şi necesităţile instituţiei, cu respectarea prevederilor legale;
(3) execută, prin împuterniciţii săi, controlul asupra, respectării programului orar de lucru şi a modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;
(4) aplică sancţiunile disciplinare, potrivit dispoziţiilor legale;
(5) stabileşte atribuţiile şi competenţele fiecărei comisii constituite (PSI, CSSM, de mobilitate, marketing, curriculum etc.);
(6) aduce la cunoştinţa angajaţilor, sarcinile ce le revin, concretizate în fişa postului;
(7) asigură permanent condiţii corespunzătoare de muncă;
(8) asigură confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului, în afara cazurilor prevăzute de dispoziţiile legale;
(9) soluţionează şi înştiinţează petenţii, în termenul prevăzut de lege, asupra modului de rezolvare a sesizărilor, reclamaţiilor şi contestaţiilor depuse de angajaţi. Cererile depuse de angajaţi la secretariatul gradinitei, cu respectarea prevederilor legale, se vor soluţiona în termen de 30 de zile calendaristice.
Directorul este preşedintele Consiliului profesoral;
Directorul elaborează Planul de dezvoltare instituţională (PDI) şi îl supune spre aprobare Consiliului de administraţie;
Directorul prezintă anual raportul asupra calității educației din unitatea de învățământ; raportul este prezentat în fața consiliului de administrație, a consiliului profesoral, în fața comitetului reprezentativ al părinților, este adus la cunoștința autorităților administrației publice locale și a Inspectoratului școlar al municipiului București, la solicitarea lor și postat pe site-ul unității școlare în termen de maximum 30 de zile de la data începerii anului școlar.
Directorul gradinitei ia măsurile necesare pentru prevenirea şi sancţionarea abaterilor de la ordinea şi disciplina muncii. Hotărăște asupra tipului de sancțiune disciplinară aplicată copiilor care săvârșesc abateri, potrivit prevederilor prezentului regulament și ale regulamentului de organizare și funcționare a unității de învățământ.
În exercitarea funcţiei de conducere executivă, Directorul are următoarele atribuţii:
În exercitarea funcției de ordonator de credite, directorul, împreună cu persoana juridică finanţatoare, are următoarele atribuții:
În exercitarea funcției de angajator, directorul, împreună cu persoana juridică finanţatoare, are următoarele atribuții:
Alte atribuții ale directorului sunt:
a.1) urmărește respectarea prevederilor Ordinului comun MS nr. 2508/27 iulie 2023 si ME 4493/20 iunie 2023 , cu recomandarile ulterioare ale Ministerului Sanatatii si a ghidurilor pentru unitatile de invatamant pe nivele, elaborate sub egida ME;
b.1) implicarea directorului în elaborarea și monitorizarea punerii în practică a procedurilor specifice situatiei epidemiologice a comunitatii;
c.1) coordoneaza Grupul Local de Inițiativă și stabileste prin decizie componenta acestuia;
d.1) monitorizează sistematic, anual, toate formele de segregare școlară (pe toate criteriile), le centralizează la nivelul unității și raportează inspectoratului școlar;
e.1) verifică modalitatea de repartizare a prescolarilor și cadrelor didactice pe formațiuni de studiu, respectând eliminarea segregării școlare la nivelul unității;
f.1) identifică nevoile de formare a cadrelor didactice în domenii legate de desegregarea școlară, abordări incluzive în educație, calitatea educației în contexte incluzive și le supune dezbaterii Consiliului Profesoral;
g.1) actualizeză legislația privind siguranța școlară în perimetrul unitatii/ zona adiacenta si a datelor privind infrastructura existenta referitoare la siguranţa şcolară (mijloace de protecţie şi pază).
Directorul îndeplinește si alte atribuții stabilite de către persoana fondatoare, consiliul de administrație, potrivit legii, și orice alte atribuții rezultând din prevederile legale în vigoare;
Pentru realizarea atribuțiilor sale, directorul se consultă cu reprezentanții salariaților din unitatea de învățământ şi părinţii, în conformitate cu prevederile legale;
(1) directorul are obligația de a delega atribuțiile către directorul adjunct sau către un alt cadru didactic, membru al consiliului de administrație, în situația imposibilității exercitării acestora. Neîndeplinirea acestei obligații constituie abatere disciplinară și se sancționează conform legii. În situații excepționale (accident, boală și altele asemenea) în care directorul nu poate delega atribuțiile, directorul adjunct sau un alt cadru didactic, membru al consiliului de administrație, desemnat anterior pentru astfel de situații de către acesta, preia atribuțiile directorului.
(2) Asigură implementarea hotărârilor consiliului de administrație. Propune consiliului de administrație anularea hotărârilor acestuia care contravin vădit dispozițiilor legale în vigoare și informează inspectoratul școlar despre aceasta.
(3), directorul emite decizii şi note de serviciu.
(4) in exercitarea atribuțiilor și a responsabilităților stabilite, în conformitate cu prezentul regulament, directorul emite decizii și note de serviciu.
(5) Directorul este degrevat, la propunerea persoanei finanțatoare, de norma didactică, cu aprobarea Consiliului de administrație.
(6) Perioada concediului anual de odihnă al Directorului, se aprobă de către Consiliul de Administratie.
(7) Pe perioada în care Directorul este în concediu, Consiliul de Administrație stabilește, pe baza de decizie, înlocuitorul acestuia.
(8)Directorul unității poate elabora și alte documente, dedicate unor domenii specifice de interes, care să contribuie la dezvoltarea gradinitei și la atingerea obiectivelor educaționale propuse.
Pentru exercitarea managementului gradinitei si optimizarea acestuia, Directorul elaboreaza documente manageriale astfel:
(1) Documente de diagnoză ale unităţii de învăţământ sunt:
(2) Conducerea unităţii de învăţământ poate elabora şi alte documente de diagnoză privind domenii specifice de interes, care să contribuie la dezvoltarea instituţională şi la atingerea obiectivelor educaţionale.
(3) Rapoartele anuale de activitate se întocmesc de către director şi directorul adjunct, după caz.
(4) Rapoartele anuale de activitate se validează de către consiliul de administraţie, la propunerea directorului la începutului anului şcolar următor.
(5) Rapoartele anuale de activitate sunt făcute publice pe site-ul unităţii de învăţământ sau, în lipsa acestuia, prin orice altă formă.
(6) Raportul anual de evaluare internă (RAEI) se întocmeşte de către comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, se validează de către consiliul de administraţie, la propunerea coordonatorului comisiei şise prezintă, spre analiză, consiliului profesoral.
(7) Documentele de prognoză realizate pe baza documentelor de diagnoză ale perioadei anterioare sunt :
(8) Directorul poate elabora şi alte documente de prognoză, în scopul optimizării managementului unităţii de învăţământ.
(9) Documentele de prognoză se transmit, în format electronic, comitetului reprezentativ al părinţilor şi asociaţiei de părinţi, acolo unde există, fiind documente care conţin informaţii de interes public.
(10) Planul de dezvoltare instituţională constituie documentul de prognoză pe termen lung şi se elaborează de către o echipă coordonată de către director, pentru o perioadă de trei – cinci ani.
Acesta conţine:
(11) Planul managerial constituie documentul de acţiune pe termen scurt şi se elaborează de către director pentru o perioadă de un an şcolar si contine inclusiv indicatorii de performanta de etapa.
(12)Directorul ia măsurile necesare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru elaborarea şi/ sau dezvoltarea sistemului de control intern managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi. Planul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial va cuprinde obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele, precum şi alte componente.
(13) Documentele manageriale de evidenţă sunt:
(14) Documentele sunt, după aprobare/ validare, înregistrate în registrul de intrări-ieşiri ale unităţii.
TITLUL IV
PERSONALUL GRĂDINIȚEI CU PROGRAM NORMAL SI PRELUNGIT CASUTA STRUMFILOR
CAPITOLUL I
(1) În unitatea noastră de învăţământ, personalul este format din personal didactic de conducere, didactic de predare, didactic auxiliar și personal nedidactic.
(2) Selecția personalului didactic, a celui didactic auxiliar și a celui nedidactic din unitățile de învățământ se face conform normelor specifice fiecărei categorii de personal.
(3) Angajarea personalului didactic de predare, didactic auxiliar și nedidactic în unitățile de învățământ cu personalitate juridică se realizează prin încheierea contractului individual de muncă cu persoana juridică finanţatoare, în cazul autorizării, şi cu unitatea de învățământ, prin reprezentantul său legal – Directorul, după acreditare.
(4) Drepturile și obligațiile personalului din învățământ sunt reglementate de legislația în vigoare.
(5) Personalul din învățământul preuniversitar trebuie să îndeplinească condițiile de studii cerute pentru postul ocupat și să fie apt din punct de vedere medical.
(6) Personalul din învățământul preuniversitar trebuie să aibă o ținută morală demnă, în concordanță cu valorile pe care trebuie să le transmită prescolarilor, o vestimentație decentă și un comportament responsabil.
(7) Personalului din învățământul preuniversitar îi este interzis să desfășoare acțiuni de natură să afecteze imaginea publică a prescolarului, viața intimă, privată și familială a acestuia sau ale celorlalți salariați din unitate.
(8) Personalului din învățământul preuniversitar îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum și să agreseze verbal, fizic sau emoțional prescolarii sau colegii.
(9) Personalul din învățământul preuniversitar are obligația de a veghea la siguranța prescolarilor, pe parcursul desfășurării programului școlar și a activităților școlare și extracurriculare / extrașcolare.
(10) Personalul din învățământul preuniversitar are obligația să sesizeze, după caz, instituțiile publice de asistență socială/ educațională specializată, direcția generală de asistență socială și protecția prescolarului în legătură cu orice încălcări ale drepturilor prescolarilor, inclusiv în legătură cu aspecte care le afectează demnitatea, integritatea fizică și psihică.
(11) Personalul angajat în grădiniță nu poate desfășura activităţi comerciale în incinta instituţiei sau în zona limitrofă, comerţul cu materiale obscene sau pornografice scrise, audio ori vizuale;
(12) Personalul angajat în grădiniță nu poate să angajeze discuţii cu părinţii sau cu alte persoane referitoare la competenţa profesională a altor cadre didactice;
(13) Personalul angajat în grădiniță nu poate fuma în unitatea de învăţământ.
(14) Personalul angajat în grădiniță nu poate solicita bani și foloase necuvenite de la preşcolari sau întreținătorii acestora.
B.Structura de personal
(1) Structura de personal și organizarea acestuia se stabilesc prin organigramă, prin statele de funcții și prin proiectul de încadrare ale fiecărei unități de învățământ.
(2) Prin organigrama unității se stabilesc: structura de conducere și ierarhia internă, organismele consultative, posturile, comisiile și celelalte colective de lucru, compartimentele de specialitate sau alte structuri funcționale prevăzute de legislația în vigoare.
(3) Organigrama se propune de către director, la începutul fiecărui an școlar, se aprobă de către Consiliul de administrație și se înregistrează la secretariatul unității de învățământ. Organigrama stabileşte structura de personal, de conducere şi ierarhia internă, organismele consultative, catedrele, comisiile, compartimentele de specialitate etc.
(4) Coordonarea activităţii structurilor unităţilor de învăţământ se realizează de către un coordonator numit, de regulă, dintre cadrele didactice titulare, prin hotărâre a consiliului de administraţie, la propunerea directorului.
(5) Personalul didactic de predare este organizat în compartimente de specialitate, care se afla in subordinea directorului în conformitate cu organigrama unitatii.
(6)Personalul didactic auxiliar și nedidactic este organizat în compartimente de specialitate care se află în subordinea directorului, în conformitate cu organigrama unității de învățământ.
(7)La nivelul unității de învățământ funcționează, de regulă, următoarele compartimente/ servicii de specialitate: secretariat, financiar, administrativ, precum și alte compartimente sau servicii, potrivit legislației în vigoare.
CAPITOLUL II
Personalul didactic
(1)Personalul didactic are drepturile și obligațiile prevăzute de legislația în vigoare și de contractele de muncă încheiat cu persoana juridică finanţatoare.
(2)Pentru încadrarea și menținerea în funcție, personalul didactic are obligația să prezinte un certificat medical, eliberat pe un formular specific, aprobat prin ordin comun al Ministrului Educației și Ministrului Sănătății.
(3)Personalul didactic are obligația de a participa la activități de formare continuă, în condițiile legii.
(4)Personalul angajat in gradinită trebuie să îndeplinească toate condiţiile de studii cerute pentru postul ocupat și să fie apt din punct de vedere medical.
(5)Personalul angajat în gradinită trebuie să aibă o ținută morală demnă, în concordanța cu valorile pe care trebuie să le transmită prescolarilor, o vestimentație decentă și un comportament responsabil.
(6) Personalului angajat în gradinita îi este interzis să desfășoare și să încurajeze acțiuni de natură să afecteze imaginea publică a copilului și viața intimă, privată sau familială a acestuia sau ale celorlalți salariați din unitate.
(7) Personalul angajat în gradinită nu poate sa aplice pedepse corporale, precum nici să agreseze verbal, fizic sau emoțional preşcolarii sau colegii.
(8) Personalul angajat în gradinită are obligația de a veghea la siguranța prescolarilor în incinta unității de învățământ, pe parcursul desfășurării programului școlar și a activităților extracurriculare/ extrașcolare.
(9) Personalul angajat în gradinită nu poate solicita bani și foloase necuvenite de la preşcolari sau întreținătorii acestora.
(10) Personalul angajat în gradinită nu poate desfășura activităţi comerciale în incinta instituţiei sau în zona limitrofă, comerţul cu materiale obscene sau pornografice scrise, audio ori vizuale;
(11) Personalul angajat în gradinită nu poate să angajeze discuţii cu părinţii sau cu alte persoane referitoare la competenţa profesională a altor cadre didactice;
(12) Personalul angajat în gradinită nu poate fuma în unitatea de învăţământ;
(13) Personalul didactic nu trebuie sa: – realizeze separarea fizica a copiilor pe criteriul etnic – realizeze separarea fizica a copiilor pe criteriul dizabilitatii si/ sau al cerintelor educationale speciale – realizeze separarea fizica a copiilor pe criteriul socio-economic al parintilor/ familiilor – realizeze separarea fizica a copiilor pe criteriul performantelor scolare – realizeze separarea fizica a copiilor in functie de frecventarea/nefrecventarea unui ciclu de educatie timpurie – realizeze separarea fizica a copiilor pe criteriul mediului de rezidenta
(14) Personalul unitatii trebuie sa sesizeze orice fapta/ situatie, incadrata in criteriile de discriminare/ segregare de mai sus si sa o raporteze in timp util conducerii unitatii.
(15) Orice forma de segregare/ discriminare folosita asupra copiilor atrage dupa sine sanctionarea conform legislatiei in vigoare.
(16) Neprezentarea la serviciu şi nerespectarea obligaţiilor ce revin constituie abatere, conform Regulamentului de organizare şi funcţionare din învăţământul preuniversitar, aprobat prin Ordinul Ministrului Educației naționale și cercetării științifice nr. 5447/2020
(17)Cadrele didactice angajate la Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor beneficiază de următoarele drepturi:
(18) Cadrele didactice din gradinita noastră au următoarele obligaţii:
(19) Cadrele didactice din gradinita noastră mai au următoarele obligaţii:
CAPITOLUL III
Personalul nedidactic
(1) Personalul nedidactic are drepturile și obligațiile prevăzute de legislația în vigoare.
(2) Organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor nedidactice dintr-o unitate de învățământ sunt coordonate de director. Consiliul de administrație al unității de învățământ aprobă comisiile de concurs și validează rezultatele concursului.
(3) Angajarea personalului nedidactic se realizează de către persoana juridică finanţatoare şi Director, cu aprobarea Consiliului de administrație, în perioada autorizării şi de către Director, cu aprobarea Consiliului de Administraţie, după acreditare. Angajarea se realizează prin încheierea contractului individual de muncă.
(4) Personalul nedidactic va fi informat asupra faptului ca segregarea este o forma grava de discriminare, care poate duce la accesul inegal al copiilor la educatie si ingrijire de calitate, precum si la afectarea demnitatii umane.
(5) Orice forma de segregare/ discriminare folosita asupra copiilor atrage dupa sine sanctionarea conform legislatiei in vigoare.
(6) Personalul unitatii trebuie sa sesizeze orice fapta/ situatie, incadrata in criteriile de discriminare/ segregare de mai sus si sa o raporteze in timp util conducerii unitatii.
(7) Activitatea personalului nedidactic este coordonată de Directorul administrativ care îndeplineşte şi sarcinile administratorului de patrimoniu.
(8) Programul personalului nedidactic se stabilește de către administratorul de patrimoniu, potrivit nevoilor unității de învățământ și se aprobă de către directorul unității de învățământ.
(3) Administratorul de patrimoniu stabilește sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire. În funcție de nevoile unității, directorul poate solicita administratorului de patrimoniu schimbarea acestor sectoare.
(4) Administratorul de patrimoniu nu poate folosi personalul subordonat în alte activități decât cele necesare unității de învățământ.
(5) Administratorul de patrimoniu sau, în lipsa acestuia, altă persoană din cadrul compartimentului administrativ, desemnată de către director, trebuie să se îngrijească, în limita competențelor, de verificarea periodică a elementelor bazei materiale a unității de învățământ, în vederea asigurării securității prescolarilor/personalului din unitate, mai ales în cazuri speciale cum ar fi sterile de alertă/ urgență pentru prevenirea îmbolnăvirilor.
CAPITOLUL IV.
Evaluarea personalului din unitatea de învăţămant
Evaluarea personalului se face conform legislației în vigoare și a contractelor colective de muncă aplicabile.
(1) Evaluarea personalului didactic si didactic auxiliar se realizează, în baza fișei de evaluare adusă la cunoștință la începutul anului școlar şi raportului de autoevaluare, completat conform graficului unităţii.
(2) Evaluarea personalului nedidactic se realizează la sfârșitul anului calendaristic.
(3) Conducerea unității de învățământ va comunica în scris personalului didactic/nedidactic rezultatul evaluării conform fișei specifice.
CAPITOLUL V
Răspunderea disciplinară a personalului din Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
(1) Personalul didactic, personalul didactic auxiliar și cel de conducere răspund disciplinar conform Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
(2)Personalul nedidactic răspunde disciplinar în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 —Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
TITLUL V
ORGANISME FUNCŢIONALE ŞI RESPONSABILITĂŢI
Capitolul I. Organisme funcţionale la nivelul Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
Consiliul Profesoral
Consiliul profesoral este format din totalitatea cadrelor didactice cu norma de bază şi este prezidat de către Directorul unității.
(1)Consiliul profesoral se întruneşte lunar, în sesiuni ordinare sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea Directorului sau la solicitarea a două treimi dintre membrii personalului dactic.
(2) Temele pentru şedinţele ordinare sunt propuse de Directorul gradinitei aprobate în prima şedinţă a Consiliului Profesoral de la începutul fiecărui an şcolar.
(3) Procesele verbale ale şedinţelor sunt redactate de un cadru didactic ales ca secretar al CP.
(4) Personalul didactic de conducere si de predare are dreptul să participe la toate şedinţele consiliilor profesorale din unităţile de învăţământ unde îşi desfăşoară activitatea şi are obligaţia de a participa la şedinţele consiliului profesoral din unitatea de învăţământ unde declară, în scris, la începutul fiecărui an şcolar, că are norma de bază. (5) Absenţa nemotivată de la şedinţele consiliului profesoral din unitatea de învăţământ unde are norma de bază se consideră abatere disciplinară.
(6) Secretarul consiliului profesoral ţine evidenţa participării cadrelor didactice la şedinţele Consiliului profesoral, iar la trei absenţe nemotivate propune Consiliului profesoral spre dezbatere sancţionarea cadrului didactic în culpă. (7) Personalul didactic auxiliar este obligat să participe la şedinţele Consiliului profesoral atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestuia şi atunci când este invitat.
(8) Numarul necesar pentru întrunirea în şedinţă a Consiliului profesoral este de 2/3 din numărul total al membrilor, cadre didactice de conducere, de predare şi instruire practică, cu norma de bază în unitatea de învăţământ.
(9) Hotărârile se adoptă prin vot deschis sau secret, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor consiliului profesoral cu norma de bază în unitate, şi sunt obligatorii pentru personalul unităţii de învăţământ, precum şi pentru copii, părinţi, reprezentanţi legali. Modalitatea de vot se stabileşte la începutul şedinţei.
(10) Directorul unităţii de învăţământ numeşte, prin decizie, secretarul consiliului profesoral, ales de consiliul profesoral. Secretarul are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului profesoral.
(11) La şedinţele consiliului profesoral, directorul poate invita, în funcţie de tematica dezbătută, personalul didactic auxiliar şi/sau personalul nedidactic din unitatea de învăţământ, reprezentanţi desemnaţi ai părinţilor, ai autorităţilor administraţiei publice locale şi ai operatorilor economici şi ai altor parteneri educaţionali
(12) La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului profesoral, toţi participanţii au obligaţia să semneze procesul-verbal de şedinţă, în care secretarul consemnează:
(13) Procesele-verbale se scriu în registrul de procese-verbale al consiliului profesoral. Registrul de procese-verbale se numerotează pe fiecare pagină şi se înregistrează. Pe ultima pagină, directorul unităţii de învăţământ semnează pentru certificarea numărului paginilor registrului şi aplică ştampila unităţii de învăţământ.
(14) Registrul de procese-verbale al consiliului profesoral este însoţit de un dosar care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc.), numerotate şi îndosariate pentru fiecare şedinţă. Registrul şi dosarul se păstrează într-un fişet securizat, ale cărui chei se găsesc la secretarul şi la directorul unităţii de învăţământ.
(15) In situații obiective, cum ar fi calamități, intemperii, epidemii, pandemii, alte situații excepționale, ședințele consiliului profesoral se pot desfășura on-line, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem de videoconferința.
(16)Atribuţiile Consiliului Profesoral sunt cele prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 şi în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar aprobat prin O.M.E.4430 din 8 iunie 2023. (17) Consiliul profesoral are următoarele atribuții:
(18) Documentele Consiliului Profesoral sunt:
CAPITOLUL II
Resposabilități al personalului didactic în Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
SECȚIUNEA I Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare
(1) Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare este, de regulă, un cadru didactic titular, propus de consiliul profesoral și aprobat de către consiliul de administrație, în baza unor criterii specifice aprobate de către consiliul de administrație al Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor.
(2) Coordonatorul pentru proiecte și programe e`ducative școlare și extrașcolare coordonează activitatea educativă din unitatea de învățământ, inițiază, organizează și desfășoară activități extrașcolare la nivelul unității de învățământ, consiliul reprezentativ al părinților/ asociația de părinți, cu consilierul școlar și cu partenerii guvernamentali și neguvernamentali.
(3) Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare își desfășoară activitatea în baza prevederilor strategiilor ministerului educației privind educația formală și nonformală. (
4) Directorul unității de învățământ stabilește atribuțiile coordonatorului pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, în funcție de specificul Gradinitei cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor.
(5) Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare preia și organizarea cluburilor în regim afterschool, dacă este cazul, și poate fi remunerat suplimentar.
Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare are următoarele atribuții:
Portofoliul coordonatorului pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare conține:
La solicitarea Inspectoratului școlar, coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, poate beneficia de zi metodică.
Activitatea desfășurată de coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare se regăsește în raportul anual de activitate, prezentat în consiliul de administrație. Activitatea educativă școlară și extrașcolară este integratî în Planul de Dezvoltare Instituțională a unității de învățământ și își desfășoară activitatea inclusiv în sistem online în caz de situații excepționale – alertă/ urgență
SECȚIUNEA 2
EDUCATOAREA/PROFESORUL PENTRU INVATAMANT PRESCOLAR IN CALITATE DE DIRIGINTE/ PROFESOR COORDONATOR
Educatoarea/ profesorul pentru invatamant prescolar, in calitate de diriginte/ profesor coordonator coordonează activitatea grupei din Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor.
1) Activitățile specifice funcției de diriginte/ profesor coordonator sunt prevăzute în fișa postului cadrului didactic.
(2) Educatoarea/ profesorul pentru invatamant prescolar in calitate de diriginte/ profesor coordinator realizează, semestrial și anual, planificarea activităților conform proiectului de dezvoltare instituțională și nevoilor educaționale ale colectivului de prescolari pe care îl coordonează. Planificarea se avizează de către directorul unității de învățământ.
(3) Educatoarea/ profesorul pentru invatamant prescolar in calitate de diriginte/ profesor coordonator desfășoară activități educative extrașcolare, pe care le stabilește după consultarea prescolarilor și a părinților, în concordanță cu specificul vârstei și nevoilor identificate pentru colectivul de prescolari.
(4) Pentru realizarea unei comunicări constante cu părinții, tutorii sau susținătorii legali, educatoarea/ profesorul pentru invatamant prescolar in calitate de diriginte/ profesor coordonator se intalneste cu parintii conform planificarii in sedinte individuale si de grup, pentru prezentarea situației școlare a prescolarilor, pentru discutarea problemelor educaționale sau comportamentale specifice ale acestora. În situaţii obiective cum ar fi: calamităţi, intemperii, epidemii, pandemii sau alte situaţii excepţionale, aceste întâlniri se pot desfăşura online, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem de videoconferinţă.
(5) Planificarea orelor dedicate întâlnirilor diriginților/ profesorilor coordonatori cu părinții sau reprezentanții legali de la fiecare grupa se comunică părinților sau reprezentanților legali ai acestora și se afișează la avizierul gradinitei sau pe site.
(6) Întâlnirea cu părinţii sau reprezentanţii legali se recomandă a fi individuală, în conformitate cu o programare stabilită în prealabil. La această întâlnire, la solicitarea părintelui/ reprezentantului legal sau a dirigintelui/ profesorului coordonator, poate participa şi copilul.
(7)Educatoarea/ profesorul pentru invatamant prescolar in calitate de diriginte/ profesor coordonator au următoarele atribuții:
(8). îndeplinește alte atribuții stabilite de către conducerea unității de învățământ, în conformitate cu legislația în vigoare sau fișa postului.
(9)Educatoarea/ profesorul pentru invatamant prescolar in calitate de diriginte/ profesor coordonator mai are și următoarele atribuții:
CAPITOLUL III
Comisiile și responsabilitățile din Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
La nivelul Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor funcționează următoarele comisii:
(1). Comisiile permanente își desfășoară activitatea pe tot parcursul anului școlar, inclusiv Comisia de gestionare a bazei de date SIIIR si Comisia pentru promovarea imaginii unitatii de invatamant, marketing educational si comunicare, sunt revizuite anual si aprobate de Consiliul de Administrație.
Comisiile permanente sunt:
(2). Comisiile cu caracter temporar și ocazional își desfășoară activitatea doar în anumite perioade ale anului școlar, sunt stabilite anual și aprobate de Consiliul de Administrație ca anexă la organigrama unității.
Comisiile cu caracter temporar sunt:
(3) Comisiile cu caracter ocazional sunt:
Responsabilitățile constituie obligații ale comisiilor existente, după cum urmează:
– Comisia pentru curriculum
(2) comisiile cu caracter temporar îşi desfăşoară activitatea doar în anumite perioade ale anului şcolar, iar comisiile cu caracter ocazional sunt înfiinţate ori de câte ori se impune constituirea unei astfel de comisii, pentru rezolvarea unor probleme specifice apărute la nivelul unităţii de învăţământ.
(3) Comisiile cu caracter temporar şi ocazional vor fi stabilite de fiecare unitate de învăţământ, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ.
B.(1) Comisiile de la nivelul unităţii de învăţământ îşi desfăşoară activitatea pe baza deciziei de constituire emise de directorul unităţii de învăţământ.
(2) Activitatea comisiilor din unitatea de învăţământ şi documentele elaborate de membrii comisiei sunt reglementate prin acte normative sau prin regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ.
(3) Fiecare unitate de învăţământ îşi elaborează proceduri, privind funcţionarea comisiilor în funcţie de nevoile proprii.
TITLUL VI
STRUCTURA, ORGANIZAREA ȘI RESPONSABILITĂȚILE PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR ȘI NEDIDACTIC CAPITOLUL I
Compartimentul secretariat
(1) Compartimentul secretariat cuprinde posturile de secretar-grădiniță și informatician.
(2) Compartimentul secretariat este subordonat directorului.
(3) Secretariatul funcționează în program de lucru cu preşcolarii, părinții, tutorii sau susținătorii legali sau alte persoane interesate din afara unității, aprobat de director, în baza hotărârii consiliului de administrație.
A.Compartimentul secretariat are următoarele atribuții:
(2) Secretarul grădiniței răspunde de securitatea cataloagelor și verifică, la sfârșitul anului existența tuturor cataloagelor încheind un proces-verbal, în acest sens, precum si a caietelor educatoarei/ condicii de evidenta a activitatii didactice din invatamantul prescolar.
(3) În situaţii speciale, atribuţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) pot fi îndeplinite, prin delegare de sarcini, şi de către cadre didactice sau personal didactic auxiliar, din cadrul unităţii de învăţământ, cu acordul prealabil al personalului solicitat.
(4) Se interzice condiționarea eliberării adeverințelor, caracterizărilor și a oricăror acte de studii/ fise de progres scolar sau documente școlare de obținerea de beneficii materiale.
(5) Personalul didactic auxiliar nu trebuie sa: – realizeze repartizarea fizica a copiilor pe criteriul etnic – realizeze repartizarea fizica a copiilor pe criteriul dizabilitatii si/sau al cerintelor educationale speciale – realizeze repartizarea fizica a copiilor pe criteriul socio-economic al parintilor/familiilor – realizeze repartizarea fizica a copiilor pe criteriul performantelor scolare – realizeze repartizarea fizica a copiilor in functie de frecventarea/nefrecventarea unui ciclu de educatie timpurie – realizeze repartizarea fizica a copiilor pe criteriul mediului de rezidenta
(6) Personalul didactic auxiliar al unitatii trebuie sa sesizeze orice fapta/ situatie, incadrata in criteriile de discriminare/ segregare de mai sus si sa o raporteze in timp util conducerii unitatii.
(7) Orice forma de segregare/ discriminare folosita asupra copiilor atrage dupa sine sanctionarea conform legislatiei in vigoare.
CAPITOLUL II
Serviciul financiar
SECȚIUNEA 1
Organizare și responsabilități
A.(1) Serviciul financiar reprezintă structura organizatorică din cadrul unității de învățământ în care sunt realizate: fundamentarea și execuția bugetului, evidența contabilă, întocmirea și transmiterea situațiilor financiare, precum și orice alte activități cu privire la finanțarea și contabilitatea instituțiilor, prevăzute de legislația în vigoare, de contractele colective de muncă aplicabile, de prezentul regulament de organizare și funcționare al unității și de regulamentul intern.
(2) Serviciul financiar este externalizat la nivelul gradinitei, fiind angajat un funcționar economic cu atribuții în încasarea și evidența taxelor școlare, precum și alte activități extrașcolare contracost.
(3) Serviciul financiar este subordonat directorului unității de învățământ.
SECȚIUNEA a 2-a
Management financiar
(2) Activitatea financiară a unității de învățământ se desfășoară pe baza bugetului propriu din veniturile unitatii.
(3) Răspunde de organizarea activității financiare și de încadrarea în bugetul aprobat.
(2) Resursele extrabugetare ale unității pot fi folosite exclusiv de aceasta, conform hotărârii consiliului de administrație.
(3) Orice forma de segregare/ discriminare folosita asupra copiilor atrage dupa sine sanctionarea conform legislatiei in vigoare.
(4) Personalul unitatii trebuie sa sesizeze orice fapta/ situatie, incadrata in criteriile de discriminare/ segregare de mai sus si sa o raporteze in timp util conducerii unitatii.
CAPITOLUL III
Compartimentul administrativ
SECȚIUNEA 1
Organizare și responsabilități
(2) Compartimentul administrativ este subordonat directorului unității de învățământ.
SECȚIUNEA a 2-a
Management administrativ
B (1) Inventarierea bunurilor unității de învățământ se realizează de către comisia de inventariere, numită prin decizia directorului.
(2) Modificările care se operează în listele ce cuprind bunurile aflate în proprietatea unității de învățământ se supun aprobării consiliului de administrație de către director, la propunerea administratorului de patrimoniu, în baza solicitării compartimentelor funcționale.
E.(1) Orice forma de segregare/ discriminare folosita asupra copiilor atrage dupa sine sanctionarea conform legislatiei in vigoare.
(2) Personalul unitatii trebuie sa sesizeze orice fapta/ situatie, incadrata in criteriile de discriminare/ segregare de mai sus si sa o raporteze in timp util conducerii unitatii.
CAPITOLUL IV
Biblioteca școlară
(2) Aceasta se organizează și funcționează în baza Legii bibliotecilor și regulamentului aprobat prin ordin al ministrului educației și cercetării.
(3) Biblioteca școlară se subordonează directorului.
(4) În unitățile de învățământ se asigură accesul gratuit al preşcolarilor și al personalului la Biblioteca Școlară Virtuală și la Platforma școlară de e-learning.
(5) Orice forma de segregare/discriminare folosita asupra copiilor atrage dupa sine sanctionarea conform legislatiei in vigoare.
(6) Platforma școlară de e-learning este utilizată de către unitatea de învățământ, pentru a acorda asistență prescolarilor în timpul sau în afara programului școlar, in perioada cand sunt suspendate cursurile scolare, precum și prescolarilor care nu pot frecventa temporar gradinita, din motive de sănătate.
(7) Sprijină cadrele didactice prin căutarea și oferirea de resurse online pe diferite domenii și răspunde solicitărilor copiilor pentru realizarea temelor și proiectelor.
PRESCOLARII
Capitolul I.
Dobândirea şi exercitarea calităţii de prescolar
(2) Înscrierea se aprobă de către Consiliul de administrație, cu respectarea legislației în vigoare, a prezentului regulament și a Regulamentul de organizare și funcționare al unității, ca urmare a solicitării scrise a părinților, tutorilor sau susținătorilor legali.
D.Calitatea de preşcolar se exercită prin frecventarea cursurilor și prin participarea la activitățile existente în programul Gradinitei cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor.
E.(1) Prezența prescolarilor se realizeaza in fiecare de către cadrul didactic, care consemnează în catalog, în mod obligatoriu, fiecare absență.
F.Prescolarii au următoarele îndatoriri:
H (1) Este interzis copiilor din gradinita: – să distrugă documentele şcolare, precum cataloage, documente din portofoliul educaţional etc.;
(2) Orice forma de segregare/discriminare folosita de catre copii atrage dupa sine sanctionarea conform R.O.F. – ului unitatii.
CAPITOLUL II
Activitatea educativă extraşcolară
(2) Activitatea educativă extrașcolară se poate desfășura fie în incinta unității de învățământ, fie în afara acesteia, în palate și cluburi ale copiilor, în cluburi sportive școlare, în baze sportive și de agrement, în spații educaționale, culturale, sportive, turistice, de divertisment.
(2) Activitățile educative extrașcolare pot consta în: proiecte și programe educative, concursuri, festivaluri, expoziții, campanii, schimburi culturale, excursii, serbări, expediții, tabere și caravane tematice, dezbateri, sesiuni de formare, simpozioane, vizite de studiu, vizite, ateliere deschise etc.
(3) Activitatea educativă poate fi proiectată atât la nivelul fiecărei grupe de preșcolari, de către educator/ educatoare/ institutor/ profesor pentru învățământul preșcolar, cât și la nivelul gradinitei, de către coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare.
(4) Activitățile educative extrașcolare sunt stabilite în consiliul profesoral al unității de învățământ, în conformitate cu opțiunile prescolarilor și ale consiliului reprezentativ al părinților si a asociatiilor de parinti, tutorilor sau susținătorilor legali, precum și cu resursele de care dispune unitatea de învățământ.
(5) Organizarea activităților extrașcolare sub forma excursiilor, taberelor, expedițiilor și a altor activități de timp liber care necesită deplasarea din localitatea de domiciliu se face în conformitate cu regulamentul aprobat prin ordin al ministrului educației și cercetării.
(6) Activitățile extrașcolare de timp liber care nu necesită deplasarea din localitate, precum și activitățile extracurriculare și extrașcolare organizate în incinta unității de învățământ, se derulează conform prevederilor prezentului regulament și, după caz, cu acordul de principiu al părintelui sau reprezentantului legal al copilului, exprimat la începutul anului școlar.
(7) Calendarul activităților educative extrașcolare al Gradinitei cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor este aprobat de Consiliul de administrație al unității de învățământ.
(8) Activitățile din cadrul saptămânii „Școala Altfel”, în perioada de activitate online se vor desfășura sub formă de tururi virtuale, dezbateri online, ateliere online, vizionări de piese/ filme online etc.
E.(1) Evaluarea activității educative extrașcolare la nivelul gradinitei este realizată, anual, de către coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare.
(2) Raportul anual privind activitatea educativă extrașcolară derulată la Grădinița cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor este prezentat și dezbătut în Consiliul profesoral și aprobat în Consiliul de administrație.
(3) Raportul anual privind activitatea educativă extrașcolară derulată la nivelul unității de învățământ este inclus în raportul anual privind calitatea educației în respectiva unitate.
CAPITOLUL III
Evaluarea prescolarilor
SECȚIUNEA 1.
Evaluarea rezultatelor învăţării
A (1) Evaluarea are drept scop identificarea nivelului la care se află la un anumit moment învățarea, orientarea şi optimizarea acesteia.
(2) Evaluarea are la bază identificarea nivelului la care se află preşcolarul raportat la comportamentele specifice fiecarui domeniu experiential în scopul optimizării învățării.
(2) În Grădinița cu program normal şi prelungit Căsuța Ştrumfilor evaluarea se centrează pe comportamente, oferă feedback real preşcolarilor părinților și cadrelor didactice și stă la baza planurilor individuale de învățare. (3) Evaluarea progresului scolar se realizează permanent, pe parcursul anului școlar.
(4) În perioada desfășurării activității în formă online, evaluarea se va realiza conform recomandărilor ISMB și Ministerului Educației.
Acestea sunt:
CAPITOLUL IV
Transferul prescolarilor
(2) Prescolarii din învățământul preuniversitar de stat/ particular se pot transfera la Grădinița cu program normal şi prelungit Căsuța Ştrumfilor cu acordul unității primitoare, pe tot parcursul anului şcolar cu avizul Consiliului de Administratie.
(3) În situaţii excepţionale, în care transferul nu se poate face în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/ preşcolari la grupă, inspectoratul şcolar poate aproba depăşirea efectivului maxim.
TITLUL VIII Evaluarea unitatilor de invatamant
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
(3) În îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de lege, prin inspecția școlară, inspectoratele școlare:
(4) Conducerea unităților de învățământși personalul didactic nu pot refuza inspecția școlară, cu excepția situațiilor în care, din cauze obiective, probate cu acte doveditoare, aceștia nu își pot desfășura activitățile profesionale curente.
CAPITOLUL II
Evaluarea internă a calității educației
(2 )Evaluarea internă se realizează potrivit legislației în domeniul asigurării calității în învățământul preuniversitar.
(2) Pe baza legislației în vigoare, unitatea de învățământ elaborează și adoptă propria strategie și propriul regulament de funcționare a Comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității.
(3) Conducerea unității de învățământ este direct responsabilă de calitatea educației furnizate.
(2) Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității poate fi remunerată, cu respectarea legislației în vigoare.
(3) CEAC organizează la nivelul unității programe, măsuri și activități de îmbunătățire a calității în domeniu desegregării școlare, incluziunii educaționale și pentru promovarea interculturalității.
(4) Orice control sau evaluare externă a calității din partea Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar sau a ministerului se bazează pe analiza raportului de evaluare internă a activității din unitatea de învățământ.
CAPITOLUL III
Evaluarea externă a calității educației
A.(1) O formă specifică de evaluare instituțională, diferită de inspecția generală a unităților de învățământ, o reprezintă evaluarea instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație, realizată de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar.
(2) Evaluarea externă a calității educației în unitățile de învățământ se realizează, în conformitate cu prevederile legale, de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar.
(3) Unitățile de învățământ se supun procesului de evaluare și acreditare, în condițiile legii.
(4) Evaluarea, autorizarea și acreditarea se fac la nivelul structurilor instituționale, conform prevederilor legale.
(5) În cazul evaluării externe realizate de către Agenția Română de Asigurare a Calității, în bugetul gradiinitei vor fi asigurate, sumele necesare acoperirii costurilor, conform tarifelor percepute de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar pentru această activitate.
TITLUL IX Partenerii educaționali
CAPITOLUL I
Drepturile părinților, tutorilor sau susținătorilor legali
(2) Părinții, tutorii sau susținătorii legali ai prescolarului au acces la toate informațiile legate de sistemul de învățământ care privesc educația copiilor lor.
(3) Părinții, tutorii sau susținătorii legali ai prescolarului au dreptul de a fi susținuți de sistemul de învățământ, pentru a se educa și a-și îmbunătății aptitudinile ca parteneri în relația familie— grădiniță.
(2) Părintele, tutorele sau susținătorul legal are dreptul să dobândească informații referitoare numai la situația propriului prescolar.
(2) Consiliul de administrație are obligația stabilirii procedurii de acces al părinților, tutorilor sau susținătorilor legali în unitățile de învățământ.
E.. (1) Rezolvarea situațiilor conflictuale sesizate de părintele/ tutorele/ susținătoru legal al prescolarului în care este implicat propriul prescolar se face prin discuții amiabile cu salariatul gradiinitei implicat, educatorul/ educatoarea/ institutorul/ profesorul pentru învățământul preșcolar. Părintele/ tutorele/ susținătorul legal al prescolarului are dreptul de a solicita ca la discuții să participe și reprezentantul părinților. În situația în care discuțiile amiabile nu conduc la rezolvarea conflictului, părintele/ tutorele/ susținătorul legal are dreptul de a se adresa conducerii unității de învățământ, printr-o cerere scrisă, în vederea rezolvării problemei.
(2) În cazul în care părintele/ tutorele/ susținătorul legal consideră că starea conflictuală nu a fost rezolvată la nivelul unității de învățământ, acesta are dreptul de a se adresa, în scris, Inspectoratului Scolar al Municipiului București pentru a media și rezolva starea conflictuală.
CAPITOLUL II
Îndatoririle părinților, tutorilor sau susținătorilor legali
(2) În perioadele de desfășurare a activităților online, părinții sunt obligați să sprijine participarea copiilor și monitorizează implicarea acestora, direct sau printr-o persoană desemnată.
(3) Conform legislației în vigoare, la înscrierea prescolarului în gradinita, parintele, tutorele sau susținătorul legal are obligația de a prezenta documentele medicale solicitate, în vederea menținerii unui climat sănătos la nivel de grupă pentru evitarea degradării stării de sănătate a celorlalți preșcolari din colectivitate.
(4) Părintele, tutorele sau susținătorul legal are obligația ca, cel puțin o dată pe lună, să ia legătura cu profesorul pentru învățământul preșcolar pentru a cunoaște evoluția prescolarului. Prezența părintelui, tutorelui sau sustinatorului legal va fi consemnata in condica/ caietul educatoruluieducatoarei/ institutorului/ profesorului pentru învățământ preșcolar cu nume, dată și semnătură.
(5) Părintele, tutorele sau susținătorul legal răspunde material pentru distrugerile bunurilor din patrimoniul unității de învățământ, cauzate de prescolar.
(6) Părintele, tutorele sau susținătorul legal al prescolarului are obligația să îl însoțească până la intrarea în unitatea de învățământ, iar la terminarea activitatilor educative să îl preia. În cazul în care părintele, tutorele sau susținătorul legal nu poate să desfășoare o astfel de activitate, împuternicește o altă persoană.
(2) Se interzice segregarea şcolară pe criteriul:
(3) Parintii trebuie sa sesizeze orice fapta/ situatie, incadrata in criteriile de discriminare/ segregare de mai sus si sa o raporteze in timp util conducerii unitatii.
(4) Respectarea prevederilor prezentului regulament și a regulamentului de organizare și funcționare a unității de învățământ este obligatorie pentru părinții, tutorii sau susținătorii legali ai copiilor.
CAPITOLUL III
Adunarea generală a părinților
A(1) Adunarea generală a părinților este constituită din toți părinții, tutorii sau susținătorii legali ai prescolarilor de la grupă.
(2) Adunarea generală a părinților hotărăște referitor la activitățile de susținere a cadrelor didactice și a echipei manageriale a parintilor privind activitatile si auxiliarele didactice si mijloacele de invatamant utilizate în demersul de asigurare a condițiilor necesare educării prescolarilor.
(3) În adunarea generală a părinților se discută problemele generale ale colectivului de prescolari și nu situația concretă a unui prescolar. Situația unui prescolar se discută individual, numai în prezența părintelui, tutorelui sau susținătorului legal al prescolarului respectiv.
(2) Adunarea generală a părinților se convoacă semestrial sau ori de câte ori este nevoie, este valabil întrunită în prezența a jumătate plus unu din totalul părinților, tutorilor sau susținătorilor legali ai prescolarilor din grupa respectivă și adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din cei prezenți. În caz contrar se convoacă o nouă adunare generală a părinților, în cel mult 7 zile, în care se pot adopta hotărâri, indiferent de numărul celor prezenți, cu votul a jumătate plus unu din aceștia.
CAPITOLUL IV
Comitetul de părinți
(2) Comitetul de părinți se alege, prin majoritate simplă a voturilor, în fiecare an, în adunarea generală a părinților, convocată de educatorul /educatoarea / institutorul/ profesorul pentru învățământul preșcolar care prezidează ședința.
(3) Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinți are loc în primele 15 de zile calendaristice de la începerea cursurilor anului școlar.
(4) Consiliul de conducere al comitetul de părinți pe grupă se compune din 3 persoane: un președinte și 2 membri. În prima ședință după alegere, membrii comitetului decid responsabilitățile fiecăruia, pe care le comunică educatorului/ profesorului pentru învățământul preșcolar.
(5) Consiliul de conducere al comitetului de părinți pe grupă reprezintă interesele părinților, tutorilor sau susținătorilor legali ai prescolarilor în adunarea generală a părinților, tutorilor sau susținătorilor legali, în consiliul profesoral, în consiliul grupei si în relațiile cu echipa managerială.
(2) Sponsorizarea/ donatia unei grupe de către un operator economic/ persoane fizice se face cunoscută comitetului de părinți. Sponsorizarea/ donatia nu atrage după sine drepturi suplimentare pentru prescolari/ părinți, tutori sau susținători legali.
(3) Este interzisă si constituie abatere disciplinara implicarea copiilor sau a personalului din unitatea de învățământ în strângerea si sau/ gestionarea fondurilor.
CAPITOLUL V
Consiliul reprezentativ al părinților/ Asociația de părinți
(2) Consiliul reprezentativ al părinților din unitatea de învățământ este compus din președinții comitetelor de părinți.
(3) Consiliul reprezentativ al părinților este o structură, fără personalitate juridică, a cărei activitate este reglementată printr-un regulament adoptat prin hotărârea adunării generale a părinților din unitatea de învățământ, care nu are patrimoniu, nu are buget de venituri și cheltuieli, nu are dreptul de a colecta cotizații, donații și a primi finanțări de orice fel de la persoane fizice sau juridice. Se poate implica în activitățile unității de învățământ prin acțiuni cu caracter logistic — voluntariat.
(4) La nivelul fiecărei unități de învățământ se poate constitui Asociația de părinți în conformitate cu legislația în vigoare, privind asociațiile și fundațiile.
(2) Consiliul reprezentativ al părinților se întrunește în ședințe ori de câte ori este necesar. Convocarea ședințelor Consiliului reprezentativ al părinților se face de către președintele acestuia (
3) Consiliul reprezentativ al părinților desemnează reprezentanții părinților, tutorilor sau susținătorilor legali în organismele de conducere și comisiile unității de învățământ.
(4) Consiliul reprezentativ al părinților este întrunit statutar în prezența a două treimi din numărul total al membrilor, iar hotărârile se adoptă prin vot deschis, cu majoritatea simplă a voturilor celor prezenți. în situația în care nu se întrunește cvorumul, ședința se reconvoacă pentru o dată ulterioară, fiind statutară în prezența a jumătate plus 1 din totalul membrilor.
(5) Președintele reprezintă Consiliul reprezentativ al părinților în relația cu alte persoane fizice și juridice.
(6) Președintele prezintă, anual, raportul de activitate al Consiliului reprezentativ al părinților.
(7) În situații obiective, cum ar fi: calamități, intemperii, epidemii, pandemii, alte situații excepționale, ședințele Consiliului reprezentativ al părinților se pot desfășura online, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem de videoconferință.
CAPITOLUL VII
Gădinița și comunitatea/Parteneriate
(2) Organizația de părinți colaborează cu structurile asociative ale părinților la nivel local, județean, regional și național.
(2) Activitățile derulate în parteneriat nu pot avea conotații politice, de propagandă electorală, de prozelitism religios și nu pot fi contrare moralei sau legilor statului.
(3) Societatea SC Casuta Strumfilor Srl asigură, până la obţinerea acreditării, condițiile și fondurile necesare pentru implementarea și respectarea normelor de sănătate și securitate în muncă și pentru asigurarea securității prescolarilor și a personalului în perimetrul
G (1) Grădinița cu program normal şi prelungit Căsuța Ştrumfilor încheie protocoale de parteneriat cu organizații nonguvernamentale, unități medicale, poliție, jandarmerie, instituții de cultură, asociații confesionale, alte organisme, în vederea atingerii obiectivelor educaționale stabilite prin proiectul de dezvoltare instituționala.
(2) Protocolul conține prevederi clare cu privire la responsabilitățile părților, referitoare la asigurarea securității prescolarilor și a personalului gradinitei, respectarea normelor de sănătate și securitate în muncă, asigurarea transportului la și de la agentul economic, durata activităților, drepturile și îndatoririle prescolarilor, utilizarea fondurilor realizate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Contractele prevăzute se reglementează prin metodologii specifice aprobate prin ordin al ministrului educației si cercetarii.
(3) În cazul derulării unor activități în afara perimetrului Grădinița cu program normal şi prelungit Căsuța Ştrumfilor, în protocol se va specifica concret cărei părți îi revine responsabilitatea asigurării securității prescolarilor.
(4) Bilanțul activităților realizate va fi făcut public, prin afișare la sediul unității, pe site-ul gradinitei, prin comunicate de presă și prin alte mijloace de informare.
(5) Grădinița cu program normal şi prelungit Căsuța Ştrumfilor poate încheia protocoale de parteneriat și pot derula activități comune cu unități de învățământ din străinătate, având ca obiectiv principal dezvoltarea personalității prescolarilor, respectându-se legislația în vigoare din statele din care provin instituțiile respective. (6) Reprezentanții părinților, tutorilor sau susținătorilor legali se vor implica direct în buna derulare a activităților din cadrul parteneriatelor ce se derulează în unitatea de învățământ.
CAPITOLUL VI
Contractul educational
(2) Modelul contractului educațional este prezentat în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. Acesta este particularizat prin decizia consiliului de administrație, după consultarea Consiliului de părinți al Grădiniței cu program normal si prelungit Casuta Strumfilor
(3) În contractul educațional sunt introduse aspecte legate de organizarea și desfășurarea activității online.
(2) Eventualele modificări ale unor prevederi din contractul educațional se pot realiza printr-un act adițional acceptat de ambele părți, aprobat de consiliul de Administraţie și care se atașează contractului educațional.
(2) Contractul educațional se încheie în două exemplare originale, unul pentru părinte, tutore sau susținător legal, altul pentru unitatea de învățământ și își produce efectele de la data semnării sau online, pe adresa de emai gradinitacasutastrumfilor@gmail.com
(3) În contractul educațional sunt introduse aspecte legate de organizarea și desfășurarea activității online.
(4) Consiliul de administrație monitorizează modul de îndeplinire a obligațiilor prevăzute în contractul educațional.
(5) Comitetul de părinți al grupei urmărește modul de îndeplinire a obligațiilor prevăzute în contractul educațional de către fiecare părinte, tutore sau susținător legal și adoptă măsurile care se impun în cazul încălcării prevederilor cuprinse în acest document.
TITLUL X Dispoziții tranzitorii și finale
(2) în timpul activitatilor și al concursurilor este interzisă utilizarea telefoanelor mobile; prin excepție de la această prevedere, este permisă utilizarea acestora în timpul activitatilor, numai cu acordul cadrului didactic, în situația folosirii lor în procesul educativ sau în situații de urgență. Pe durata activitatilor, telefoanele mobile se păstrează în locuri special amenajate din sala de grupa, setate astfel încât să nu deranjeze procesul educativ.
(2) În Grădinița cu program normal şi prelungit Căsuța Ştrumfilor sunt interzise măsurile care pot limita accesul la educație al prescolarilor.
(2) La întocmirea regulamentului de organizare și funcționare și a regulamentului intern se vor lua în considerare și prevederile din Statutul elevului, aprobat prin Ordinul ministrului educației și cercetării științifice.